Nu kommer Midttrafik ud til kunderne

Et mobilt kundecenter skal gøre Midttrafik mere synligt uden for Aarhus. Et fast team af medarbejdere vil tage på turné 2-3 gange om måneden for at møde kunder ved kommunale arrangementer, festivaler, uddannelsessteder, arbejdspladser m.m.

Siden 2019 har Midttrafik haft en forsøgsordning med en kundeambassadør, der blev sendt ud til borgermøder med information om blandt andet pensionistkort og Flextrafik. På trods af en begrænset aktivitet grundet COVID-19, har Midttrafik opnået gode erfaringer med den personlige kontakt ude i kommunerne.

Lanceringen af pensionistkort i byer uden for Aarhus under pandemien og den efterfølgende lovgivning med krav om to-faktorgodkendelse ved køb i webshops var også et tydeligt eksempel på, at nogle ting kan være meget svære at formidle per telefon.

Et er introduktion af produkter, der for nogle kunder er komplekse. Noget andet er at nedbryde ikke-kundernes fordomme om, at det er dyrt og besværligt at bruge den kollektive trafik. Med det mobile kundecenter får Midttrafik mulighed for at komme ud blandt borgerne og fortælle om gode billetprodukter, digitale køreplaner og bæredygtig rejse.

Som en forløber for det mobile kundecenter, har Midttrafik deltaget i en bæredygtighedsmesse hos Arla med en bemandet stand i to dage.

Det mobile kundecenter

Borgerne kan møde det mobile kundecenter ved byfester, messer, festivaler og lignende. Her kan de modtage hjælp til bestilling af rejsekort, betjening af Midttrafik, få rådgivning om priser og billetprodukter, vejledning i digitale services som Midttrafik live og Rejseplanen m.m. Det samme gælder uddannelsessteder og større arbejdspladser.

Det mobile kundecenter bliver bemandet af medarbejdere fra Midttrafiks Kundeservice og Trafikservice. Det er planen, at medarbejderne skal ud til arrangementer 2-3 gange om måneden. Er behovet større, er der mulighed for at opskalere antallet.

Midttrafik vil annoncere i lokale medier, hjemmesider og Facebook, når det mobile kundecenter kommer på turné.

Kommuner og region kan kontakte Emma Købke Rager på ekr@midttrafik.dk, hvis de ønsker at det mobile kundecenter deltager i et arrangement.