Leif sætter rekord i downloads
Den seneste kampagne for Midttrafik live har resulteret i 38,5 procent flere downloads af app’en, der hjælper kunderne med information om bus, tog og letbane. Kampagnen har stor brandingværdi for Midttrafik, fordi Midttrafik live gør rejsen med kollektiv trafik lettere.
Hele seks nye film blev lanceret i forbindelse med den seneste kampagne for Midttrafik live. Leif er fortsat hovedperson. Vi ser ham på arbejde med hans forskellige opgaver. Nemlig at have styr på antallet af kunder og minde kunderne om, hvornår næste afgang kører.
Vigtigt brandingtiltag
Kampagnen er et af Midttrafiks brandingtiltag for den kollektive trafik. Den er en brik til både at fastholde og tiltrække kunder. Leif gør som pushbesked rejsen med kollektiv trafik lettere for vores nuværende kunder. Samtidig sender vi et signal til potentielle kunder om, at vi har gode digitale hjælpeværktøjer.
Kunderne kunne møde Leif på følgende medier:
- Sociale medier
- Hængeskilte og plakater i busserne
- Plakater på Midttrafik Kundecenter
- Facadebannere på Midttrafik Kundecenter
- Infoskærme
Gode kampagneresultater
I kampagneperioden fra 23. januar til 26. februar har 11.928 kunder downloadet app’en Midttrafik live. Det er 38,5 procent flere end en tilsvarende periode uden kampagne.
Antallet af daglige pushbeskeder er i samme periode steget med 180 procent fra 750 til 2100.
Midttrafik live har over 30.000 daglige brugere og bliver løbende udviklet med nyt design og nye features til gavn for kunderne.