Kunderne er vilde med Leif
Midttrafiks kampagne for pushbeskeden Leif slår alle tidligere rekorder. På bare to uger er antallet af nye downloads af app’en Midttrafik live steget med helt op til 376 % Kampagnen, der skal markedsføre Midttrafik live, er samtidig god branding af Midttrafik.
Efter en lang periode med annoncering af COVID-19 restriktioner på røde klistermærker, har Midttrafik lanceret et tiltrængt humor burst i busserne, i bybilledet og på de sociale medier.
Kampagnen kører fra uge 47 til og med uge 51. Efter de to første uger er historien om Leif blevet eksponeret 572.325 gange på Facebook og Instagram. Filmen er set mere end 100.000 gange. På Google og YouTube har filmen været eksponeret 415.918 gange.
Læs mere og se filmen om Leif på: https://www.midttrafik.dk/leif/
Kampagnen om pushbeskeden Leif appellerer både til kunder og ikke-kunder.
Udover at informere om en funktion, der gør livet med kollektiv trafik lettere for kunderne, sender kampagnen også et signal ud til ikke-kunder om, at det er smart. I bedste fald kan det rykke lidt ved ikke-kunders fordomme om, at kollektiv trafik er vanskeligt at rejse med.
De mange eksponeringer af kampagnen har sat gang i downloads af app’en Midttrafik live.
Downloads uge 47:
- Android 653
- iOS 1830
- Samlet 2483
Det svarer til en stigning på 81 % ift. uge 45, hvor der ikke kørte kampagne.
Downloads uge 48:
- Android 2029
- iOS 4500
- Samlet 6529
Det svarer til en stigning på 376 % ift. uge 45.
Kunderne har taget Leif til sig og mange vil gerne have hans hjælp. Det kan ses på antallet af af pushbeskeder, der også er steget markant. Det gælder både gentagne påmindelser og engangspåmindelser.
På grund af den store popularitet har Midttrafik planer om at lave en Leif 2 kampagne til foråret.
Fakta om Midttrafik live
Samlet antal downloads i app'ens levetid:
- iOS: 176.000
- Android: 77.000
-
Samlet: 253.000 downloads
Unikke bruger per dag: cirka 27.000
Unikke brugere per måned: cirka 90.000
App'en er anvendt cirka 1,2 mio. gange den sidste måned