Gensyn med succesfuld kampagne
Fra oktober vil der igen være fuld fokus på den kollektive trafiks fordele. Kampagnen, der ifølge en før- og eftermåling gav 43 procent lyst til at køre med kollektiv trafik i 2022, vil igen være synlig på sociale medier og i byrummet.
Ifølge marketingeksperter skal en god kampagne gentages igen og igen for at brænde igennem med budskabet. En gylden regel siger, at når afsenderen – i dette tilfælde – Midttrafik, er begyndt at blive træt af kampagnens design og budskaber, er de først rigtigt ved at trænge ind hos modtagerne.
Hos Midttrafik er vi endnu ikke trætte af det lyserøde fra- og til-univers. Vi glæder os til et gensyn med budskaber som fra bagsædehysteri til bushygge, fra spildtid til arbejdstid, fra parallelparkering til nul parkering m.m.
Som noget nyt vil Letbanen køre med målrettede budskaber på vinduerne på fire af de letbanetog, der kører mellem Odder og Lisbjerg. Budskaberne henvender sig til bilister - især dem der sidder i myldretidstrafikken.
Kampagnens øvrige budskaber er tilpasset den åbne flextrafiks nye rolle som en del af Midttrafiks kollektive trafiktilbud og sidestillet med bus, tog og letbane.
Kampagnen bliver synlig på følgende medier:
- Sociale medier i hele Region Midtjylland
- Radiospots på Spotify
- Bannerannoncering i hele Region Midtjylland
- Abribus (store plakater i bybilledet, fx i læskærme) i hele Region Midtjylland
- Buslangsider i de fleste bybusbyer
- Hængeskilte og plakater i busserne i hele Region Midtjylland
- Vinduesfolie på Letbanen
- Infoskærme på Aarhus H og alle letbaneperroner
- Bannerophæng ved Aarhus Rutebilstation
Budskaberne på abribus og buslangsider er målrettet det kollektive trafiktilbud, der er i den enkelte by.
Derudover udsender vi i uge 36 et kampagnekit til alle kommuner, der består af A3 plakat, rollup banner, annoncefil og en film til de sociale medier. Kommunerne har dermed mulighed for at støtte op om kampagnens budskaber via egne kanaler.