Ture over 100 km

Bestilling

Du har to valgmuligheder ved bestilling:

  1. Hele turen foregår i taxa/liftbil (Jylland/Fyn). Der er en merbetaling pr. km ud over de første 100 km.
  2. Turen kombineres med handicapegnet tog. Du bliver hentet af taxa/liftbil på den oplyste adresse og bliver kørt til nærmeste station, der har handicapservice. Når du er fremme ved ankomststationen, kommer DSB’s handicapservice og hjælper dig til/fra toget, hvis du ønsker det.

Fortsætter du din tur med en lokal taxa/liftbil, henter chaufføren dig ved et aftalt sted på ankomststationen og kører dig til dit bestemmelsessted (hele Danmark). Vi sender dig en rejseplan på forhånd.

headline here
Rejser i taxa/liftbil (Jylland/Fyn)

Hvis du skal rejse med taxa/liftbil på hele strækningen, skal du bestille turen min. to timer i forvejen. Du kan bestille turen på midttrafik.flextrafik.dk, i Flextrafik app eller på tlf. 87 40 83 00 (tast 1).

Læs mere om bestilling online og i app

headline here
Rejser med tog på en del af strækningen (hele Danmark)

Hvis du skal rejse med tog på en del af strækningen, skal du bestille turen senest 10 hele hverdage før afrejse.

Du kan bestille landsdækkende rejser på tlf. 87 40 83 00 (tast 1, derefter 2) på hverdage kl. 9.00 - 12.00.

headline here
Afbestilling

Hvis du alligevel ikke skal afsted, skal du afbestille din tur på tlf. 87 40 83 00 (tast 1) alle dage kl. 8.00 - 16.00 (Jylland/Fyn). Du kan også afbestille din tur online eller i Flextrafik app. Hvis turen går til/fra Sjælland, kan du afbestille din tur på tlf. 87 40 83 00 (tast 1, derefter 2) mellem kl. 9.00 og 12.00. Du skal afbestille din tur i god tid.

Hvis du har bestilt plads til en gæst, der alligevel ikke skal med, skal du oplyse os om det.

I tilfælde af akut afbud kan du ringe på tlf. 87 40 83 00 (tast 4) alle dage kl. 6.00 - 1.00. Her skal du selv afbestille din handicapservice hos DSB.

headline here
Betaling

Ønsker du at køre i taxa/liftbil på hele turen, er det muligt mod en merbetaling ud over de første 100 km (Jylland/Fyn).

Turen kan betales med VISA, MasterCard eller kontanter til chaufføren ved turens start. Hvis du ikke har penge med, vil turen ikke blive udført. Hvis du har brug for en kvittering, kan du bede chaufføren om det.

Når du bestiller online eller i Flextrafik app, kan du betale med Dankort, Visa Dankort, Visa Electron, Vpay, MasterCard, MaestroCard og JCB.

Ture internt på Sjælland skal altid betales kontant.

Hvis din tur er kombineret med tog eller bus, betaler du for rejsen fra din startadresse til afrejsestationen og igen for eventuel transport videre fra ankomststationen til din slutadresse. Derudover skal du og din eventuelt visiterede medhjælp selv betale for togbilletten.