Flextrafik nyhedsbrev
September 2024
Oplys ikke nummeret til vognmandslinjen (Driftscentret)
Hvis en kunde efterspørger et nummer til Flextrafik, så lad være med at oplyse tlf. 70 11 22 10 til Driftscentret. Det er forbeholdt jer chauffører, og er der for mange kunder der ringer på det, ja så bliver køen længere.
Kunderne skal altid ringe til det nummer, de har bestilt kørslen på.
Kvittering for turen
Vi får i øjeblikket en del henvendelser fra kunder, som ønsker kvittering fremsendt, da chaufføren ikke havde kvitteringsblok i vognen.
Hvis du mangler kvitteringsblokke, så bed din vognmand skrive til Flextrafik, så sender vi fluks nogle afsted.
Kør bil, når du kører bil
Vi oplever flere og flere klager over chauffører, der har travlt med andet end at køre bil, når der køres bil. Det er især, at kigges på skærme. Det føles meget utrygt, at der ikke er fuld fokus på kørslen.
Hvis du hører musik på fx YouTube, så sluk skærmen, så du kan koncentrere dig om at køre bilen, eller brug radioen.
Det kan ikke betale sig at køre for hurtigt eller komme for tidligt
Man skal altid overholde de gældende fartgrænser.
Alle vores ture er planlagt med service- og køretider, der ikke kan rykkes på. Det betyder, at du ikke opnår mere kørsel ved at køre for stærkt og komme frem før tid. Når du trykker ny ordre, kvitterer systemet på det planlagte tidspunkt for turen - uanset om du er der til tiden eller 5 min. før.
Hvis du er tidligt på den og ringer til en kunde om for tidlig afhentning (mere end 5 min før den lovede tid i parentesen), kan det være stressende for kunden. Det er vigtigt, at du kører efter den planlagte tid, og først ringer 5 min før. Husk i øvrigt altid at ringe 5 min før ankomst, hvis der er et telefonnummer til borgeren.
Er dit vognløb tomt?
Hvis dit vognløb ser lidt tomt ud og du undrer dig, så kontakt din vognmand. Driftcentret kan ikke ændre på den manglende kørsel, da det er vores system Planet, der fordeler turene ift. krav til bilen, pris og placering.
Vigtig besked fra RH Gødstrup
Vi har fået flere henvendelser fra Gødstrup Sygehus omkring, at de jævnligt oplever, at Flextrafik chauffører aktiverer nødstoppet på skydedørene ved siden af karruseldøren eller bryder plomben på brand-nødudgangen lige ved siden af skydedørene.
Hver gang man rører ved nødstoppet på skydedørene, eller plomben brydes på brand-nødudgangen, skal der tilkaldes personale for at ordne det, og det koster hver gang. Benyt derfor altid karruseldøren og tryk på den kontakt, der aktiverer, at den kører langsomt, hvis der er behov for det. Fx ifm. en kørestolsbruger.