Flextrafik nyhedsbrev
Oktober 2022
Pas godt på dig selv og dine kunder
Vi er mennesker og kan alle begå fejl, men vi skal forsøge at mindske antallet af fejl. Du skal derfor være opmærksom på at sikre både kundernes og din egen sikkerhed. Hvis du er i tvivl om, om noget er rigtigt og/eller sikkert, skal du ringe til Flextrafik med det samme, så vi kan finde ud af en løsning sammen. Det kan fx være, hvis du mener, der skal bruges en anden type trappemaskine end den, som du har med, eller hvis kunden kræver ekstra service og det derfor vil tage længere tid at hente/aflevere vedkommende.
Proceduren for uheld - husk at give Flextrafik besked
Du får her en opfriskning af, hvad du skal gøre, hvis du bliver involveret i et uheld, når du kører for Flextrafik.
Giv Flextrafik besked om uheldet
Hvis der sker et uheld, som du er en del af, skal du eller din vognmand udfylde og sende uheldsrapporten til os senest 24 timer efter ulykken er sket. I kan finde uheldsrapporten her:
https://www.midttrafik.dk/extranet/extranet-for-flextrafik/uheldsrapport-indberetning/
På ulykkesstedet – få overblik over situationen og ring 112
Hvis du er en del af et uheld, skal du sørge for at få overblik over situationen.
Hvis uheldet er alvorligt, skal du følge hovedpunkterne i førstehjælp:
|
Hvis uheldet ikke er alvorligt eller hjælpen fra 112 er ankommet, skal du ringe til os og give besked om uheldet. Trafikstyren, som du taler med, sørger herefter for at orientere videre om uheldet til relevante parter fx sygehuspersonale. Trafikstyren sørger også for, at der bliver sat andre biler ind, hvis det er nødvendigt.
Du skal sørge for at læse hele køreordren
Når du får en køreordre ud i bilen, er det vigtigt, at du læser hele køreordren igennem. Det er vigtigt, fordi der kan stå information om din tur, som kan hjælpe dig med at udføre dit arbejde. Ved at læse hele køreordren sikrer du også, at kunden får en god oplevelse og du ikke bliver forsinket.
I køreordren kan der fx stå, at du skal have en transportstol med op til afdelingen på et sygehus eller hvordan du finder frem til en adresse.
Hvordan genkender du en Flexbus-tur?
Du kan genkende en Flexbus-tur på en af to måder. Enten er adresserne på turen markeret med ’-’ efterfulgt af et nummer eller også står der ’(Stoppested)’ i noteringen på køreordren. Nedenfor er indsat to eksempler på Flexbus-køreordrer, hvor det er markeret, hvor du kan se, om der er tale om en Flexbus-tur:
Du skal tale langsomt og tydeligt til kunderne
Når du snakker med kunderne, er det vigtigt, at du sørger for at tale langsomt og tydeligt. Du skal være sikker på, at de forstår den information, som du giver til dem.
Du må fx gerne oplyse, når der skal hentes en mere på turen. På den måde ved kunderne, at der er omvejskørsel på turen.
Ændringer af retningslinjer for udførelse af Flextrafik pr. 1. oktober 2022
Vi ændrede nogle af retningslinjerne for udførsel af Flextrafik d. 1. oktober 2022.
Det er vigtigt, at du, dine kollegaer og vognmand sætter sig ind i de ændrede retningslinjer. I kan se de ændrede retningslinjer på www.flextrafik.info
Der er ændringer i afsnittene:
- Driftsovervågning
- Ændringer vedrørende drift fra leverandør til udbyder
- Ændring af åbningstid på dagen
- Egenbetaling
- Særligt for vogne under Midttrafik
Forum er indviet på AUH Skejby
D. 7. september 2022 blev snoren klippet til den 14 etager høje bygning Forum. Forum ligger i hjertet af Aarhus Universitetshospital (AUH) og indgangen har bogstavet A. I den kommende tid flytter flere afdelinger ind i bygningen, bl.a. Steno Diabetes. Du skal derfor være opmærksom på adressenoteringerne, så du lander ved den rigtige indgang.
Tag godt imod vores nye medarbejdere ved Flextrafik
Dorthe og Caroline er startet som trafikstyrere ved Flextrafik d. 1. september 2022.
I har formodentligt allerede mødt dem på telefonerne og vi håber, at I tager godt imod dem.
Telefonstatistik og rettidighed
Som du ved, har vi i øjeblikket meget travlt i Driftscentret.
For at give dig et indblik i, hvorfor du kan opleve kø på telefonen, har vi indsat tabellen nedenfor med lidt information:
2. kvartal 2022 (april – juni): |
|
Antal besvarede kald på vognmandslinjen |
36598 |
Gennemsnitlig ventetid |
90 sekunder |
Besvaret indenfor 60 sek. |
73,2 % |
Rettidig afhentning |
89,4 % af alle kunder afhentet til tiden |
Rettidig aflevering |
94,2 % af alle kunder afleveret til tiden |