Flextrafik nyhedsbrev

Oktober 2021

Uniformskrav

Ved vognkontroller oplever vi en del fejl ift. uniformering, hvorfor vi bringer kravene fra udbuddet herunder:

  • Ensfarvet skjorte, polo, evt. mørk ensfarvet trøje uden hætte
  • Mørke lange ensfarvede benklæder – ikke jogging-/træningsbukser
  • Mørke lukkede sko. Sikkerhedssko anbefales til chauffører på liftvogne
  • Hvis der anvendes jakke, skal den være ensfarvet og mørk
  • Hvis der anvendes kasket eller anden hovedbeklædning, skal den være ensfarvet og reklamefri. Kasketskygge skal være fremadvendt
  • Chaufføren skal altid fremtræde præsentabel og velsoigneret.

Ture bestilt til en forkert afdeling

Oplever du, at en tur er bestilt til en forkert afdeling på et sygehus, kontakt da venligst Driftscentret, inden du bliver sendt videre af personalet på afdelingen. På den måde kan vi vurdere, om du kan nå at blive omdirigeret ift. den øvrige planlægning – eller vi kan aftale med sygehuset, at de kan transportere patienten hen til rette afdeling.

Åbning af RH Gødstrup

Efter gentagne udskydelser af åbningen af det nye sygehus i Gødstrup (Regions Hospitalet Gødstrup) ser det nu endelig ud til, at planerne holder for den kommende åbningsdato.
Udflytningen sker i 1. kvartal 2022 i perioden den 31. januar til den 20. marts, således at RH Holstebro flytter den 31. januar til den 13. februar, og RH Herning flytter den 7. marts til den 20. marts.

Der vil være brug for hjælp fra Flextrafik de to dage, hvor patienter skal flyttes fra de to sygehuse. Nærmere information følger.

El-kørestole

Hermed en påmindelse om, at hvis kørestolsbrugere ikke selv kan betjene el-kørestolen, skal der medtages en ledsager, som kan håndtere kørestolen til/fra vognen samt ind/ud af vognen. Dvs. at du som chauffør ikke kan pålægges at betjene en el-kørestol.

Kontakt altid Driftscentret ved tvivl, eller hvis du oplever problemer.

Servicerejser Samsø-færgen

Kører du med en patient, hvis tur er bestilt som servicerejse, skal du altid underrette personalet på landgangen om patienten, når denne er afleveret på færgen. Når du modtager køreordren, vil følgende fremgå:

”HOU SAMSØ FÆRGE.SR HAVNEGADE 4. Afhentning på færgen ved landgangen tættest på land fra handicapområdet / Ved aflevering på færgen, placeres kunden tæt på landgangen i handicapområdet, fjernest fra færgeklappen og underret personalet på landgangen om patienten. Ved forsinkelse ift. afhentning/aflevering, ring trafikstyringen så kan vi kontakte færgen.”

Frisk luft i bilen

Da meget af kørslen er med patienter og kunder, som kan have udfordringer ift. vejrtrækning (f.eks. iltbrugere), allergier mv, anbefaler vi, at der ikke anvendes kunstige friskluftsgivere i bilerne (f.eks. Wunderbaum og lign.).

Telefonstatistik og rettigdighed

3. kvartal 2021 (juli – september):

 

Antal besvarede kald på vognmandslinjen

23904

Gennemsnitlig ventetid

55 sekunder

Besvaret indenfor 60 sek.

68 %

Rettidig afhentning

91,69% % af alle kunder afhentet til tiden

Rettidig aflevering

95,79 % af alle kunder afleveret til tiden