Flextrafik nyhedsbrev

November 2024

Hvornår kan kunderne bestille handicapkørsel til den 24. december?

Du kan oplyse følgende til kunder, der spørger, hvornår de kan bestille handicapkørsel til den 24. december:

Hvis kunden er visiteret til handicapkørsel, og turen er under 100 km, kan kunden bestille sin tur i perioden fra 14. november til 16. december. Telefonerne er åbne på hverdage mellem kl. 8.00 og 16.00. Telefonnummeret til bestilling af kørsel til den 24. december er 87 40 83 91.

Hvis kundens tur er over 100 km, gælder der nogle særlige regler for bestillingen, som kunden bl.a. kan læse om på Midttrafiks hjemmeside. 

Vi kører kun med patientbefordring og handicapkørsel den 24. og 31. december.

Kaffe er godt

Og gratis kaffe er måske endnu bedre. Men kaffe mv. der er stillet frem på sygehusafdelinger/i venterum er KUN til patienterne. Så vi kan desværre ikke tilbyde selvbetjening, når du er på en afdeling. Heller ikke til uddeling blandt patienterne.

Du skal have vinter- eller helårsdæk på din bil

Hvis du ikke har vinter- eller helårsdæk på din bil, skal du få det gjort nu.

Ifølge kontrakten skal din bil have vinterdæk eller helårsdæk på fra 1. november til 31. marts. Dækkene skal være vinter- eller helårsdæk mærket med enten M+S, et snefnugssymbol eller begge dele.

Hvis du bliver kaldt til vognkontrol, og du ikke har vinter- eller helårsdæk på din bil, bliver din bil lukket, indtil du har fået de rigtige dæk på.

Du kan undgå at skulle køre ud med glemte sager

Du kan undgå at skulle køre ud med glemte sager, hvis du spørger kunden, om han/hun har alle sine ting med sig. Spørg kunden, når vedkommende stiger ud af bilen.

Du må også gerne selv tjekke, om kunden har tabt noget i bilen, når vedkommende stiger ud.

Du kan få tilsendt ”Husk dine ejendele” skilte, hvis du skriver til planet@midttrafik.dk. Skiltene sendes til leverandørerne. Du kan også hente dem hos Midttrafik mellem kl. 8.00 og 13.00. Husk at ringe til Driften først på tlf. 70 11 22 10 – tast 1.

Hvor skal flextur og plustur kunder hentes/afleveres?

På flextur og plustur er serviceniveauet ”kantsten/kantsten”, eller hvor en almindelig taxi ville kunne holde. Kunder, der bor på landejendomme eller andre steder, hvor der er en længere indkørsel, skal hentes inde ved huset/ejendommen.

Ved knudepunktskilte må du altid holde, også selv om der skulle være markeret med gul på kantstenene.

Efterspørg ikke CPR-nummer

Når du kommer frem med en patient til en ankomststander, er det som udgangspunkt patienten selv, der skal scanne sundhedskortet eller taste CPR-nummer. Hvis patienten har brug for hjælp, så hjælp gerne, men tal sagte, og når CPR-nummeret oplyses, så gentag det ikke højt, så andre kan høre det.

Vi gør opmærksom på det, da afdelinger jævnligt oplever, at CPR-numre "flyver gennem luften". Det er ikke hensigtsmæssigt ift. beskyttelse af persondata.

Ombygning indgang B1 ved dialysen på AUH

Indgang B1 ved dialysen på AUH er nu næsten ved at være færdigombygget.

Den nye rondel tages i brug fra 5. november om morgenen. Herefter vil alle ture, som udgangspunkt, foregå via indgang B1.

Kørslen

Vi får jævnligt henvendelser fra kunder, som fortæller, at de er utrygge ved kørslen. De har oplevet, at der køres stærkt og ”vildt”, og enkelte kunder oplever også at blive køresyge. Tænk derfor gerne lidt over din kørsel, når du har kunder i bilen. Det er måske især, når man sidder i en liftvogn, at udfordringerne er størst.

På forhånd tak.