Flextrafik nyhedsbrev

Juli 2024

Krav om påklædning

Det er vigtigt, at du følger retningslinjer fra udbuddet ift. uniform, når du kører Flextrafik. Er du i tvivl så kontakt din vognmand.

Grunden til at vi nævner det er, at vi jævnligt får henvendelser fra fx kunder, som er i tvivl om det er en chauffør fra Flextrafik, der henter dem, fordi påklædningen ikke ligner en chauffør.

Kravene er:

  • Ensfarvet skjorte, polo, evt. mørk ensfarvet trøje uden hætte.
  • Mørke lange ensfarvede benklæder – ikke jogging-/træningsbukser.
  • Mørke lukkede sko. Sikkerhedssko anbefales til chauffører på liftvogne.
  • Hvis der anvendes jakke, skal den være ensfarvet og mørk.
  • Hvis der anvendes kasket eller anden hovedbeklædning, skal den være ensfarvet og reklamefri. Kasketskygge skal være fremadvendt.
  • Chaufføren skal altid fremtræde præsentabel og velsoigneret.
  • Husk også at bære tydeligt ID-skilt med dit navn.

Husk at have en kvitteringsblok i din bil

Du skal altid have en kvitteringsblok (og en virksom kuglepen eller lign.) i din bil. Du skal bruge kvitteringsblokken, hvis kunderne har betalt kontant eller med kort og beder om at få en kvittering for turen. Det er din opgave at udfylde kvitteringen med de rigtige oplysninger.

Du kan få flere blokke ved at skrive til planet@midttrafik.dk Så sender vi dem til dig.

Brug kundernes for- og efternavn, når du henter dem

Vi har et frisk eksempel, hvor vi fik den forkerte person med i bilen p.g.a. navneforveksling. Begge personer hed det samme til fornavn, og den forkerte person viste sig at skulle til Hobro og ikke til Holstebro, som den rigtige person skulle. Det betød, at den anden person, som skulle med i bilen, og som også skulle til Holstebro, kom på en meget lang omvej via Hobro.

Når du henter kunder i receptioner, forhaller eller andre steder, hvor der er mange mennesker, kan der være flere personer med det samme fornavn, så husk derfor også at bruge kundens efternavn, når du henter. Husk også at tale højt og tydeligt, så du er sikker på, at det kan høres af alle. Det minimerer risikoen for, at du kører forgæves efter en kunde, som bare ikke kunne høre, at du kaldte.

VLapp (NødApp)

VLapp er ikke en APP men en applikation, som er browserbaseret via URL og kan fremsøges via https://vl.flexdrift.dk eller https://vl2.flexdrift.dk

Hvis den ene ikke virker, så prøv den anden.

 

Sådan ser VLapp ud:

I VLapp kan du se et øjebliksbillede fra PLANET, der opdateres hvert 5. minut. Da det kun er en prognose og ikke en endelig køreordre, er nogle af oplysningerne skjult i forhold til de endelige køreordrer.

Du får følgende informationer i prognosen i VL-appen:

  • Vognløbsnummer
  • Vognløbsdag
  • Stopnummer
  • Planlagt tid og lovet tid
  • Adresse, område og kommuneforkortelse
  • Information om hjælpemidler, hente og aflevering
  • Fritekst
  • Fornavn på kunden (fornavn defineres som informationen indtil første mellemrum i navnet. ”Niels Peter Jensen” vil derfor blive vist som ”Niels”. Forkortelser fra fx HD-Skole og C-plan vil blive forkortet efter samme princip)

Marselisborg Centret i Aarhus

 Vi har fået flere henvendelser fra Marselisborg Centret i Aarhus, som oplyser, at de desværre oplever, at mange Flextrafik biler kører noget hurtigere, end man må på centerets område. 

Igen i år kan kunderne købe Rejsepas

Rejsepas er i år gyldige i perioden lørdag 29. juni til og med søndag 11. august 2024.

Som tidligere år kan Rejsepas også benyttes på flexbus-ture. Det vil fremgå af bestillingen, hvis en kunde bruger Rejsepas.

Telefonstatistik og rettidighed

2. kvartal 2024 (april – juni): .
Antal besvarede kald på vognmandslinjen 39.391
Gennemsnitlig ventetid 76 sekunder
Besvaret indenfor 120 sek. 76,3 %
Rettidig afhentning 90,87% af alle kunder afhentet til tiden
Rettidig aflevering 94,53% af alle kunder afleveret til tiden

Rigtig god sommer!