Flextrafik nyhedsbrev
Januar 2022
Midttrafiks Tilgængelighedsforum
I november blev der afholdt møde i Midttrafiks Tilgængelighedsforum, hvor der bl.a. sidder repræsentanter for Dansk Handicapforbund, Dansk Blindesamfund, Ældresagen og Faglige seniorer. På mødet kom der kritik af, at en del chauffører ikke henter og følger til og fra gadedør i gadeplan, som er det grundlæggende serviceniveau på handicapkørsel.
Tilladelse til kørsel i gågaden i Skive
Som tidligere år har vi fået fornyet tilladelsen til Flextrafik-kørsel på gågadenettet i Skive C, på særlige vilkår.
Du finder tilladelsen her, print den og hav den med i bilen.
Åbning af RH Gødstrup
Efter gentagne udskydelser af åbningen af det nye sygehus i Gødstrup (Regions Hospitalet Gødstrup) holder de nuværende planer for åbningen.
Udflytningen sker i 1. kvartal 2022 i perioden den 31. januar til den 20. marts, således at RH Holstebro flytter den 31. januar til den 13. februar, og RH Herning flytter den 7. marts til den 20. marts.
Der udsendes et separat nyhedsbrev om RH Gødstrup i februar. Se evt. mere her
Husk bilerne har skilte på
Midttrafik får jævnligt henvendelser, hvor borgere har observeret dårlig køreadfærd fra chauffører/vognmænd, der kører i vogne udstyret med Flextrafik-skilte.
Så sent som i dag har en borger set en ”Flextrafik”-vogn køre overfor rødt lys flere gange. Vognen var ikke tilmeldt til kørsel for os da det skete, men den havde Flextrafik-skilte på og derfor landede henvendelsen her. Tænk over, at skiltningen gør vognen meget synlig, uanset om den er tilmeldt kørsel eller ej.
Kørslen 24. december 2021
Midttrafik takker for den store indsats under afviklingen af årets juleaftenskørsel. Der er modtaget meget få klager, og afviklingen har været at tolke som en succes.
Telefonstatistik og rettidighed
4. kvartal 2021 (oktober – december): |
|
Antal besvarede kald på vognmandslinjen |
25893 |
Gennemsnitlig ventetid |
85 sekunder |
Besvaret indenfor 60 sek. |
56,5 % |
Rettidig afhentning |
89,70 % af alle kunder afhentet til tiden |
Rettidig aflevering |
93,87 % af alle kunder afleveret til tiden |