Flextrafik nyhedsbrev
Februar 2022
Hvornår skal du ringe 112?
Det gør du, når du vurderer, at det er påkrævet. Du behøver ikke kontakte Driftscentret først. Når du har haft kontakt med 112, skal du blive på adressen og evt. yde førstehjælp, indtil hjælpen er fremme. Hvis der er tid til at kontakte Driftcentret, før hjælpen når frem, kan du gøre det - oplys, at du har ringet 112, og hvad situationen er. Når du ringer, låser vi din bil, frem til du kontakter os igen og oplyser, at hjælpen er fremme, og om du er klar/hvor når du er klar til at køre videre. Driftscentret håndterer de kørsler, der ligger efter den adresse, du holder på.
Vogne som kører i vogngrupper under centraler
Ring til Driftscentret når du får en tur, og fortæl hvor længe du kan køre (kaldet ”Sidste slut”). Så vi kan sikre, at du kan være tilbage i hjemzonen, på det tidspunkt du ønsker. Du skal være opmærksom på, at du skal ringe hver gang, du får et nyt vognløb (referencenummer), da systemet ikke husker den ”Sidste slut”, du evt. har opgivet ved det første vognløb, du har kørt på dagen.
Kører du elbil?
Giv besked i god tid til Driftscentret, hvis du har behov for opladning. Det kan være som pause, eller hvis du kører i en vogngruppe under en central, her vil du få mulighed for at sætte ”Sidste slut” på vognløbet, så vi sikrer, at du er tilbage i byområdet, når du ønsker det.
Specialadresser
Læs altid teksten i adressenoteringen, da der kan være henvisning til afhentning i venteværelse på en etage, hvor der så er lagt tid til. Fx =Lægerne Center Sundh i Holstebro, her er adressenoteringen: ”Stationsvej 35, 4, 7500 Holstebro. Afhentning/aflevering på 4. sal i venteværelset, servicetid tillagt. Receptionen i forhal har intet med lægerne at gøre.”
Selefritagelse
Når en kunde oplyser, at vedkommende er selefritaget, skal du ikke bede om at se kundens fritagelseserklæring – du skal blot stole på det, kunden siger. Kunder, der er selefritaget, skal sidde på forsædet og er som udgangspunkt visiteret til det. Hvis ikke kunden er visiteret til forsæde, og der ikke er plads på forsædet, så kontakt Driftscentret.
Spærring på Holstebro Sygehus frem til 12. februar
Der er afspærret ved indgang C, men der er lavet plads til Flextrafik, som det fremgår af billedet herunder.
.SR betyder servicerejse
Det betyder, at der er lagt ekstra tid på til at følge patienten til afdelingen eller til at gå på afdelingen og hente patienten. Præhospitalet får jævnligt henvendelser fra patienter og afdelinger, hvor der ikke er fulgt på afdelingen, selv om der er bestilt servicerejse. Da der er lagt ekstra tid til, betyder det også ekstra betaling, og derfor skal patienten følges til afdelingen.
Er der en patient der ikke vil med op på afdelingen, skal du gå op på afdelingen og meddele, at patienten ikke ville med op, men fx ville gå i kiosken først og derefter selv komme på afdelingen. Det kan virke ulogisk, men så har du gjort det, der er bestilt og betalt for - og så kan afdelingen evt. vurdere om servicerejse er nødvendig fremadrettet på den patient.
Hvis du er forsinket, så spring ikke over ved bare at aflevere i forhallen og køre videre. Ring i stedet til Driftscentret og oplys om forsinkelsen, så tager vi stilling til, hvad du skal gøre.
Serviceniveau på kørselstyperne
|
Patientkørsel |
Handicapkørsel |
Kommunal kørsel. F.eks. lægekørsel/genop- træningskørsel |
Basisserviceniveau |
Du skal ringe til kunden minimum 5 minutter før ankomst, og du skal hente og aflevere ved gadedør i gadeplan.
Når en sygehusadresse er efterfulgt af .SR, skal afhentning/aflevering ske på sygehusafdeling.
Krav om mundbind, visir, coronapas kan forekomme på fx sygehuse og plejehjem.
|
Du skal ringe til kunden minimum 5 minutter før ankomst, og du skal hente og aflevere ved gadedør i gadeplan.
Krav om mundbind, visir, coronapas kan forekomme på fx sygehuse og plejehjem.
|
Du skal ringe til kunden minimum 5 minutter før ankomst, og du skal hente og aflevere ved gadedør i gadeplan.
Lægekørsel er altid til/fra venteværelse.
Krav om mundbind, visir, coronapas kan forekomme på fx sygehuse og plejehjem.
|
Kan ekstra service forekomme? |
Ja – information om serviceniveauet fremgår af køreordren |
Ja – information om serviceniveauet fremgår af køreordren |
Ja – information om serviceniveauet fremgår af køreordren |
|
Flextur |
Flexbus |
Plustur |
Specialkørsel |
Basisserviceniveau |
Du skal ringe til kunden minimum 5 minutter før ankomst, og du skal hente og aflevere ved kantsten.
|
Du skal ringe til kunden minimum 5 minutter før ankomst, og du skal hente og aflevere ved stoppested.
|
Du skal ringe til kunden minimum 5 minutter før ankomst, og du skal hente og aflevere ved kantsten til stoppested/ stoppested til kantsten.
|
Du skal hente og aflevere ved gadedør i gadeplan.
Krav om mundbind, visir, coronapas kan forekomme på fx skoler og institutioner.
|
Kan ekstra service forekomme? |
Nej |
Nej |
Nej |
Ja – information om serviceniveauet fremgår af køreordren |
Du kan altid finde det opdaterede skema her
Er der angivet et telefonnummer på køreordren, skal kunden ringes op minimum 5 minutter før afhentning. Dette gælder alle kørselstyper.