Information for virksomheder

Når I har indgået en erhvervskortsaftale med Midttrafik, er det fordi I har besluttet jer for at gøre det billigere for medarbejderne at rejse til og fra jobbet med kollektiv trafik. Og tak for det! Bestilling og administration af kort er udførligt beskrevet nedenfor.

Oprettelse af bestillerprofil

Midttrafik opretter en bruger til virksomhedens bestillingsansvarlige, som får tilsendt link til bestillingssitet samt brugernavn og password pr. e-mail.

Det er op til jer, om I ønsker flere bestillere. 

Bestilling af Erhvervskort

Den bestillingsansvarlige bestiller Erhvervskortet via det link, som er blevet tilsendt sammen med brugernavn og password pr. mail. 

Efter bestilling modtager medarbejderen en SMS med et link til deres kort. Ved at klikke på linket, åbner Erhvervskortet i telefonens browser. 

Vi anbefaler, at medarbejderen gemmer linket som en genvej på telefonen, så Erhvervskortet nemt kan tilgås, når det skal fremvises til chaufføren eller kontrolpersonale. 

Vejledning til bestilling (PDF)

Procedure ved flytning, nyt nummer eller gensendelse af link

Hvis medarbejderen har skiftet telefonnummer, skal bestiller kontakte Midttrafik Kundecenter for at få udstedt et nyt link, som sendes til medarbejderens nye nummer.

Hvis medarbejderen har mistet linket til kortet, kontakter bestiller også Midttrafik Kundecenter, som gensender linket til det telefonnummer, kortet er oprettet med.

I tilfælde af flytning, hvor medarbejderen skal rejse fra/til en anden zone, kontakter bestiller Midttrafik og kortet opsiges via denne formular. Der skal bestilles et nyt Erhvervskort, i bestillingsportalen, og der beregnes refusion af det opsagte kort. 

Procedure ved opsigelse

En aftale om Erhvervskort mellem arbejdsgiver og medarbejder gælder for 12 måneder ad gangen.

Ved fratrædelse stopper kortet og restbeløb refunderes til virksomheden. 

Tilbagebetalingen beregnes fra dagen efter Erhvervskortet er opsagt, og rabatten på 11,3 % modregnes i tilbagebetalingen. 

Send opsigelse ind her

Fakturering

Faktura fremsendes månedligt til det EAN- nummer/den adresse, der er opgivet i kontrakten.

Løbende fokus & evaluering

For at kunne evaluere på projektets succes, skal der gennemføres en undersøgelse af de ansattes trafikvaner ved opstart og afslutning. Midttrafik har derfor brug for en eller flere kontaktpersoner, som kan være behjælpelige med deling af information.

Der vil også være andre løbende tiltag, hvor vi gerne vil bede om jeres hjælp.